הברחה פלאפונים נוספת נתפסה • דרכים יצירתיות להבריח

בחודשים האחרונים פירסם שירות בתי הסוהר על סיכול הברחה נוספת של טלפונים ניידים שהוברחו אל אסירים ביטחוניים מהג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות
מנדי אושר No Comments on הברחה פלאפונים נוספת נתפסה • דרכים יצירתיות להבריח

עשרה פלפונים זעירים נתפסו בחדרי השרותים ככל הנראה הם הוחבאו שם על ידי המבקרות • במקביל נחשף היום כתב אישום נגד שני ערבים שניסו לשחד סוהר שיעזור להם בהברחות • הסיפור מצטרף לניסיונות נוספים • דיווח מדאיג על שימוש ברחפנים ככלי הברחה

רחפן • אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90
בחודשים האחרונים פירסם שירות בתי הסוהר על סיכול הברחה נוספת של טלפונים ניידים שהוברחו אל אסירים ביטחוניים מהג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות
21:01
30.04.24
אבי מימרן No Comments on "הסרטון שהפיץ החמאס מעודד, אבל לא מתייחסים למסרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מידע מודיעיני שהגיע בימים האחרונים למשטרה סייע היום לתפיסת 10 טלפונים זעירים בתא שירותי הנשים. המכשירים הוסלקו מאחורי האסלה, עטופים בשקית שחורה, ככל הנראה הם הוברחו פנימה ע"י מבקרות במטרה שיאספו בהמשך על ידי המחבלים.

במקביל נחשף הערב סיפור נוסף על הברחות טלפונים באותו בית כלא. הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד שני ערבים, אסיר ביטחוני ותושב חברון ששיחדו סוהר בכלא. השניים מואשמים בביצוע עבירות של מתן שוחד, הצעת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע. מדובר באסיר ביטחוני המרצה שישה מאסרי עולם בגין עבירות נגד ביטחון המדינה.

בכתב האישום נטען כי השניים הם קרובי משפחה שהציעו שוחד לסוהר על מנת להכניס טלפונים ניידים לתוך כלא נפחא כדי שיעדכן אותם מראש על חיפושים בתאי האסירים. בתמורה מסרו הנאשמים לסוהר חבילה שהכילה 10,000 שקלים ומסרו לו גם שישה טלפונים ניידים ו- 12 כרטיסי סים. בכתב האישום נטען כי השניים היו מודעים לכך שקיימת אפשרות שמכשירי הטלפון הניידים יאפשרו קידום של מעשה טרור ובקידום פעילותו של ארגון טרור. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה גם למעצר עד תום ההליכים.

יצויין כי תופעת ההברחות לבתי הכלא היא מציאות אתה מתמודדים באופן יום יומי בשרות בתי הסוהר, בחודשים האחרונים פירסם שירות בתי הסוהר על סיכול הברחה נוספת של טלפונים ניידים שהוברחו אל אסירים ביטחוניים מהג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות, אותו בית כלא שבו נחשד לכאורה גם חבר הכנסת באסל גאטס בהברחת 15 מכשירים ניידים לאסירים אחרים, כאשר ההברחות מתבצעות בצורות שונות בהם מקרה שפורסם על פלאפונים שהוחבאו בקרטונים של מיץ פריגת ופלאפונים שהוסלקו בתוך כיכרות לחם.

מלבד הברחות על לאסירים על רקע לאומני, שבהברחות אלו ישנו חשש לפגיעה בטחונית, ישנם הברחות בקרב אסירים על רקע פלילי כאשר בשירות בתי הסוהר מתמודדים באחרונה עם תופעה חדשה שבמסגרתה נעשים ניסיונות הברחה אל תוך בתי הכלא באמצעות רחפנים.  לפחות במקרה אחד הושלך לתוך בית הסוהר איילון ברמלה כדור טניס עם חומרים אסורים, אולם החשש הגדול יותר הוא שהרחפנים יאספו מידע שיאפשר לאסירים לברוח. בשב"ס הוציאו בעקבות המקרים מכרז שבו נקראו חברות ויועצים חיצוניים להציג פתרונות אפשריים, שיעזרו לאתר את הרחפן בעודו באוויר וכמובן את מפעילו.

על פי דיווחי השב"ס, מתחילת השנה נצפו מספר של רחפנים שטסו מעל מעשיהו ואיילון. באחד המקרים נעצרו אב ובנו, ובמקרה אחד כמה צעירים. ב-14 בדצמבר התרחשה נקודת המפנה. סוהרת במשמרת לילה הבחינה בהבזק וקול זמזום שהתרחק מחומות הכלא. היא דיווחה על האירוע למפקדת הכלא, ובדיון הערכת מצב הועלה חשד כי היה ניסיון להברחה באמצעות רחפן. כוחות מיוחדים הוקפצו לאגף, ולאחר שעות אותר בשעות הבוקר חומר אסור, שהוסלק בתוך כדור טניס. כך סוכלה ההברחה התקדימית.

 



0 תגובות